معرفی 7 استارتاپ موفق

استارتاپ های موفق و کاربردی
استارتاپ های موفق

معمولا شروع کار استارتاپ های موفق بر مبنای ایده ای خلاقانه و نوآورانه است.

درواقع شخص یا اشخاص خوش ذوق و متفکر ، برای ارائه ی ایده های نو سعی بر کسب درآمد از

آن ایده و ارائه خدمات و مرتفع ساختن نیاز مشتری های خود هستند.

ممکن ایده ی شما الهام گرفته شده از یک ایده در خارج از کشور باشد یا حتی کپی یک ایده ی داخلی باشد

که در این صورت شما میتوانید ارائه خدمات بهتر و کارآمد تر مخاطبان خودتان را جذب کنید و استارتاپ موفق خود را راه اندازی کنید

هرچند این ایده قبلا در کشور عملی شده باشد.

اگر فکر میکنید که نیاز به یک درک کلی از مفهوم استارتاپ دارید پیشنهاد میکنیم مطلب همه چیز درباره ی استارتاپ را مطالعه کنید.

در ادامه به بررسی کوتاه از 7 استارتاپ موفق میپردازیم :

دیجی کالا

از دیجی کالا که امروزه پربازدید ترین سایت خاورمیانه در زمینه فروش محصولات دیجیتالی و الکترونیکی می باشد ،

میتوان به عنوان یک استارتاپ موفق یاد کرد.

البته به همت برادران محمدی و تیم فعال آنها تقریبا کمتر کالایی است که مشابه آن را نتوان در دیجی کالا یافت کرد

و این نشان از تلاش و کوشش و موفقیت چشمگیر این استارتاپ بی نظیر است.

بامیلو

احتمالا بامیلو را بتوان به عنوان یک سایت فروشگاهی ، رقیبی پرقدرت برای دیجی کالا فرض کرد.

عواملی مثل تنوع در گروه های کالایی ، متنوع بودن سایت در رده لباس و مد ، استفاده از برند های مطرحی

مثل فراتلی روزتی یا برند های متوسط مثل برشکا و max

کمپین های تخفیفی و از همه مهم تر حمایت و پشتیبانی فنی و مالی راکت اینترنت در موفقیت این استارتاپ بسیار موئر بوده است.

با وجود کاستی ها و ضعف هایی مانند نداشتن نقد و بررسی دقیق مانند دیجی کالا

و یا پاسخگویی ضعیف و نداشتن انبار متمرکز، این استارتاپ در زمینه پوشاک همچنان پیشتاز بازار است.

البته از اواخر سال گذشته اخبار متعددی در زمینه تعدیل نیروی زیاد بامیلو مطرح شد که در نهایت این خبر به تایید خود بامیلو رسید

و رسماا این فروشگاه اینترنتی در 21 اردیبهشت 98 به کار خود پایان داد.

از این پس با مراجعه به آدرس سایت بامیلو ، کاربران به سایت اسنپ مارکت منتقل میشوند.

اسنپ

مورد بعدی که میتوان به آن اشاره کرد، استارتاپ موفق و پرکاربرد دیگری است که به واسطه یک اپلیکشن

بستر مناسبی را برای اتصال مسافر به راننده برقراره کرده است.

البته که این استارتاپ هم مانند هر استارتاپ دیگری با چالش های خاص خودش رو به رو بود اما به هر حال توانست

با ایجاد یک سری تغییرات و اصلاحات و بهینه سازی های ایده و اپلیکیشن ، جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند و از محبوبیت زیادی برخوردار شود.

تپسی

همانطور که میدانید اگر ایده ای در بازار در جریان بود لزوما به این معنا نیست که دیگر نمیتوان از آن ایده الگو گرفت و یا حتی آن را کپی کرد

بلکه میتوان با ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت تر همان ایده را به نحوه ی دیگری مطرح کرد و مخاطبان خاص خود را جذب کرد.

تپسی ، سامانه هوشمند درخواست تاکسی ، مثال خیلی خوبی برای همچین استارتاپ هایی است که

ایده ی آن از جای دیگر الگو برداری شده است.

از تپسی میتوان به عنوان رقیب سرسخت اسنپ یاد کرد.

البته با یک حساب سر انگشتی و بررسی در بازار میتوان پی به این برد که

کدام یک از این استارتاپ ها خدمتی با کیفیت تر ارائه میدهند

و کدامیک عملکرد بهتری نسبت به دیگری دارد.

اسنپ فود

بعد از ایده ی کاربردی اسنپ که موفقیت زیادی در حوزه تاکسی آنلاین کسب کرد ،

این تیم در سال 1396 با مشارکت زود فود ، تصمیم به راه اندازی استارتاپ دیگری تحت عنوان اسنپ فود کرد.

ایده ی سفارش آنلاین غذا از سال 1388 مطرح شد که البته با همکاری دو شرکت

اسنپ و زود فود بالاخره در سال 96 به ثمر نشست

و تا به امروز عملکرد بسیار خوبی داشته است.

امکان سفارش غذا در بیش از 50 شهر ایران و امکان مشاهده لیست رستوران هایی که

با اسنپ فود همکاری دارند از مزایای اپلیکیشن این استارتاپ است.

ریحون

مورد بعدی در حوزه سفارش آنلاین غذا ، ریحون است.

ریحون هم از جمله استارتاپ های موفقی است که در سال 1396 راه اندازی شد.

این استارتاپ میتواند به نوعی رقیب اسنپ فود به شمار آید.

ریحون با ارائه نقد و بررسی رستوران ها و پشتیبانی فعال تر و اهمیت به تجربه کاربری و بالا بردن سطح کیفی خود

سعی بر رقابت با رقبای خود را دارد و تا الان هم عملکرد بسیار خوبی داشته است.

دیوار

از دیگر نمونه های استارتاپ های موفق می توان به دیوار اشاره کرد.

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید وسیله ی دست دوم خود را به فروش برسانید

و یا کالایی دست دوم تهیه کنید.

دیوار این روند احتمالا زمان بر را برای شما ساده تر کرده است و با ارائه بستری مناسب ،

ارتباط میان خریدار و فروشنده را راحت تر کرده است.

البته که دیوار هم در این زمینه بی رقیب نیست و می توان به عنوان نمونه از شیپور یاد کرد.

مطمئن باشید تمام این ایده ها در ابتدای کار خود اصلا بی نقص عمل نکرده اند.

حتی خیلی از آنها و خیلی از استارتاپ هایی که در این مطلب اسمی از آنها برده نشد نیز با وجود محبوبیت در بین مردم ،

باز هم احتیاج به بهینه سازی و آپدیت و اصلاحیه دارند.

از ارائه ی ایده ی خود هراس نداشته باشید. آهسته و پیوسته پیش بروید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ارزش گذاری استارتاپ به روش شیکاگویی ها

ارزش گذاری استارتاپ ها یکی از راه های نوین و کارآمدی که امروزه استفاده می شود روش ارزش گذاری ارزش منصفانه بازار است. برای خرید یک کالا با توجه به نیاز و کارایی مقدار مبلغی پرداخت می شود که همین طور برای ارزش گذاری در یک استارتاپ نیاز به فاکتور […]

Subscribe US Now