ارزش گذاری استارتاپ

امروزه یکی از دغدغه های بنیانگذاران و سرمایه گذاران و تقریما تمام کسانی که به استارتاپ مربوط میشوند ارزش گذاری استارتاپ است.

4 روش اساسی در محاسبه فرمول ارزش گذاری استارتاپ

برای این که یک استارتاپ نوپا و تازه وارد و یا حتی استارتاپ هایی که از نظر وضعیت اکوسیستم کسب و کاریشون به مرحله های بالا تری دست پیدا کردن را مورد بررسی قرار بدیم باید فاکتور های ارزش گذاری استارتاپ را در نظر بگیریم.
فرض کنید می خوایم جعبه استارتاپی خودمونو بسازیم و هر ضلع اون یکی از ارزش های استارتاپ شماست مثل سرمایه گذار استارتاپ ، تیم و مدیریت استارتاپ شما و صد ها فاکتور ارزش گذاری دیگر که مورد توجه سرمایه گذاران استارتاپ ها هست.
برکاس یکی از روش های ارزش گذاری استارتاپ شما
یکی از روش هایی که می تونید در ارزش گذاری جعبه استارتاپی خودتون به کار ببرید (Berkus) است که توسط دیو برکاس سرمایه گذاری بنام و مشهور ارائه شده است.
5 نکته طلایی در روش برکاس:
داشتن طرح و ایده نو که ارزش استارتاپمان را نشان میدهد.
داشتن نمونه اولیه یا پرتوتایپ که در این مورد ریسک ناشی از تکنولوژی را به کم ترین حد خود می رساند.
وجود یک تیم مدیریتی قوی در یک استارتاپ ریسک ارزش گذاری استارتاپ را حداقل می کند.
استفاده کردن از روش های استراتژیک مناسب که باعث کاهش ریسک در استارتاپ شما می شود.
داشتن مشتریان وفا دار و CRM خوب که ریسک تولید و فروش استارتاپ شما را کاهش میدهد.

درین بین به این موضوع می پردازیم که آیا این روش بدرد استارتاپ من می خورد ، یا نه ؛ که باید گفت برای ارزش گذاری استارتاپ به روش برکاس می توان از استارتاپ هایی که اساس و بنیان آنها تکنولوژی است مثل طراحی و ایده یک اپلیکیشن .
همچنین در مراحل قبل از درآمدزایی باید به این روش پرداخته شود.

روش مجموع عوامل ریسک در روش RFS که می توان آن را mp3 روش برکاس نام برد، با توجه به آن مقدار از حدود تعیین شده استارتاپ خود را مورد بررسی و ارزش گذاری قرار میدهید. بیشتر تیپ سرمایه گذارانی که از روش مجموع عوامل ریسک استفاده می کنند جزو دسته سرمایه گذاران فرشته خو هستند که منشاء آن در اوهایو می باشد. برای ارزشگذاری استارتاپمون با این روش بیشتر به بحث های مالی و نقل و انتقالات بین شرکتی در بخش درآمد اولیه استارتاپ که این روش بسیار مفیدی در بخش مالی برای سرمایه گذاران خواهد بود و همچنین سناریو اهمیت به چالش هایی که در این بخش مطرح می شود و ریسک هایی که وجود دارد که باعث تحلیل این موضوعات توسط سرمایه گذاران مالی استارتاپ ها می شود. البته باید به این موضوع توجه داشت که در یک استارتاپ ریسک ناشی از مدیریت بالاترین بحث به خود اختصاص میدهد و بیشتر برای استارتاپ ها در بخش پیش درآمد است.

نگارنده و بازگردانی ملیکا مستور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

5 دلیل موفقیت استارتاپ ها از زبان بیل گراس

‌در موفقیت یک استارتاپ عوامل مهمی دخیل هستند. در این مقاله مهم‌ترین دلایلی که به موفقیت استارتاپ کمک می‌کنند را از زبان بیل گراس توضیح می‌دهیم. آقای بیل گراس استارتاپ‌های زیادی را تاسیس و آن‌ها را براساس پنج عامل کلیدی تحلیل و بررسی کرده و اهمیت هر کدام از گزینه‌ها […]
موفقیت

Subscribe US Now