فاکتورهای ارزش گذاری استارتاپ

ارزش گذاری استارتاپ ها

شاید شما نیز به موضوع نحوه ی ارزش گذاری استارت آپ ها علاقه مند باشید.فاکتورهای ارزش گذاری استارتاپ

باید گفت به غیر از کار با نرم افزار اکسل ، علم مشخصی در پشت آن پنهان نیست. عوامل زیادی در تاثیر گذاری استارتاپ ها نقش اساسی دارندذکه بعضی از آنها کاملا کیفی و بعضی نیز قابل کمی سازی هستند.

در ادامه مطلب به بعضی از فاکتورهای مهم که در ارزش گذاری استارتاپ ها تاثیرگذار هستند اشاره می کنیم.

فاکتورهای مهم در ارزش گذاری استارت آپ یا استارتاپ

  • فاکتور اول رشد شرکت:

شرکت هایی که در فاز ابتدایی پیشرفت هستند.

معمولا بازه زمانی برای ارزش گذاری استارتاپ خود دارند.

که بیشتر بر پایه تجربه کارآفرینان و مقدار  سرمایه یا پولی که جذب می کنند بر اساس استراتژی که از قبل تعیین شده ، می باشند همزمان با پیشرفت و رشد شرکتها ، اطلاعات مالی و در واقع پیش بینی های مالی در آینده نیز بر ارزش گذاری آن ها تاثیر گذار خواهد بود. در بنگاه های اقتصادی توسعه یافته که دارای فرایند اقتصادی ثابتی هستند مثل هزینه های جاری و غیره ، اگر میزان ارائه کالا و خدمات نسبت به نیاز جامعه در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد این وضعیت موجب رشد بنگاه های توسعه یافته می گردد و خود شاخص ارزشمندی است که این امر باعث جذب سرمایه گذاران جدید تر و حتی ترغیب سرمایه گذاران قبلی به سرمایه گذاری بیشتر و رقابت بین سرمایه گذاران و افزای شاخص سهام بنگاه اقتصادی می گردد.

روش ارزش گذاری استارتاپ

  • رقابت کردن با سایر سرمایه گذاران :

از نگاه کارآفرینان ” هرچقدر تعداد سرمایه گذاران یک پروژه بیشتر باشد ، بهتر است ”  که این نظریه حاصل یک دوره زمانی کاری است که اغلب کارآفرینان به آن معتقد هستند و به همین خاطر به دنبال جذب سرمایه گذاران متعددی می گردند .

قیمت گذاری یک پروژه از طرف سرمایه گذار زمانی بالا می رود که احساس کند وارد رقابت با سرمایه گذاران دیگر شده است . با توجه به این موضوع ، این تذکر قابل تامل است که بر سر یک رقابتی که ممکن است وجود نداشته باشد مانور بیهوده ندهید. اگر چنین کاری را انجام دهید و سرمایه گذاران متوجه شوند که چنین نیست ، احتمال اینکه موقعیت شما در مذاکره به خطر بیفتد وجود دارد و همچنین امکان این را دارد که سرمایه گذار فعلی خود را از دست بدهید. منتها اگر خوش شانس باشید و چنین اتفاقی نیفتد ، قطعاً اهرمی که میتوانید در قسمت های مختلف مذاکره از آن استفاده کنید را از دست خواهید داد .

ما بر این معتقدیم که اصل صداقت را همیشه باید در روند مذاکرات به کار برد .

اگر بخواهید موقعیت خود را بیش از آن چه که هست نشان دهید از نتیجه خوبی برخوردار نخواهید شد.

  • از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار بر ارزش گذاری استارتاپ می توان به داشتن یک تیم مدیریتی و تجارب کارآفرینان اشاره کرد:

از اصول مهم یک استارتاپ موفق استفاده از تجارب کارآفرینان است .

تجارت کارآفرینان اثرات زیادی در روند صعودی پروژه خواهد داشت .

کارآفرینان می توانند با تکیه بر تجارب ارزنده خود از ریسک پذیری پروژه بکاهند،

این امر باعث بالا رفتن ارزش آن استارتاپ را به همراه خواهد داشت .

موارد دیگر را در پست های بعدی بررسی خواهیم کرد.

برای دیدن مطالب بیشتر اینجا را کلیک کنید.

برای دیدن مشاوره ارزش گذاری استارتاپ اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مشاوره ارزش گذاری استارتاپ

مشاوره ارزش گذاری استارتاپ   یک مشاور ارزش گذاری استارتاپ یا یک شرکت راه اندازی به تیم استارتاپ کمک می کند. علاوه بر راحتی  راه حل ها ، گزینه های مختلف خود را پیدا کند و از بین گزینه های مختلف بهترین ها را انتخاب کند.   از آنجا که […]

Subscribe US Now