قیمت گذاری استارتاپ را به چه روشی انجام دهیم؟

قیمت گذاری استارتاپ
چگونه میتوان استارتاپ ها یا استارت آپ ها را قیمت گذاری کرد ؟

در همان ابتدا و زمان راه اندازی استارتاپ یا استارت آپ، قیمت گذاری آن نزدیک به صفر می باشد اما پس از رشد و گسترش آن ، سرمایه گذاران را شروع می کنند.
برآورد ارزش گذاری استارتاپ برای موسسان آن بسیار پر اهمیت
می باشد، به همین دلیل سرمایه گذاران انتظار دارند در قبال ارزش سرمایه گذاری اشان سهام قابل توجهی اخذ نمایند .

• استارتاپی که با ارزش گذاری بالا مطرح می شود ، ریسک پذیری غیر قابل قبولی را به همراه دارد .
• استارتاپ در هر مرحله ممکن است با موفقیت یا شکست روبه رو شود
• از عوامل بالا بردن ارزش گذاری و قیمت استارتاپ می توان سهام تشویقی را نام برد .
• تقسیم بندی سرمایه لازم برای استارتاپ ها در هر مقطع متفاوت است .
قیمت گذاری استارتاپ
نحوه قیمت گذاری استارتاپ ها ؟

ارزش گذاری هر استارتاپ جدید یک علم است تا یک هنر . عواملی چون معروفیت ، درآمد و همچنین چسبندگی ، باعث اثر گذاری یک استارتاپ می شود .

اولین روش برکاس : در این روش ارزش گذاری استارتاپ ها بر پایه ۵ فاکتور اصلی است.

دومین روش کارت امتیازی : ارزش گذاری یک استارتاپ بر پایه میانگین وزنی قیمت هر استارتاپ یا هر شرکت مشابه
سومین روش ارزش دفتری: قیمت گذاری بر پایه دارایی های هر استارتاپ به طور کاملا ملموس
روش چهارم ارزش انحلال یا نقد شوندگی: ارزش گذاری دارایی های مشخص شده استارتاپ بر پایه ارزش انحلال

روش پنجم سرمایه خطر پذیر: ارزش گذاری استارتاپ بر پایه میزان برگشت سرمایه مورد انتظار سرمایه گذار
روش ششم مجموع عوامل ریسک: قیمت گذاری بر اساس ۱۲ فاکتور ریسک پذیر استاندارد
روش معاملات مشابه: قیمت گذاری استارتاپ بر اساس قواعد سه مرحله شاخصه های اصلی و کلیدی
روش تنزیل جریان نقد: ارزش گذاری استارتاپ، بر مبنای همه جریان های نقدی وارد شده به استارتاپ
روش فرست شیکاگو: ارزش گذاری یک استارتاپ بر مبنای میانگین وزنی 3 روشاز روش های زیر نیز می توان جهت ارزش گذاری استارتاپ ها استفاده کرد:
Revenue Multiple
Adjusted Rev Mul
DCF
Scorecard
Analytical Benchmarking
از استارتاپ های موفق در ایران می توان به اسنپ و دیجی کالا اشاره داشت .
استارتاپ دیجی کالا با قیمت گذاری بیش از ۱۵۰ میلیون دلار، جزو برترین استارتاپ ها می باشد.

سرمایه استارتاپ اسنپ ( که تا کنون این اپلیکیشن موبایل دارای بیش از صدها هزار کاربر راننده یا مسافر دارد ) پس از ۳ سال به چند میلیون یورو رسید . استارتاپ اسنپ در جایگاه اولین و حتی بزرگترین سامانه تاکسی آنلاین، توانست از شرکت MTN ۲۰ میلیون یورو در سال 95 سرمایه دریافت کند .

برای دیدن مطالب بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مشاور استارتاپ در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نحوه ارزش گذاری استارتاپ

در رابطه با کنترل و بهبود کار تیمی در استارتاپ چندین روش ساده و در عین حال مهم وجود دارد که به آن ها بصورت مختصر میپردازیم. نحوه ارزش گذاری استارتاپ آیا میدانستید که ‌کارمندانی که از فعالیت مدیریت استارتاپ یا شرکت گلایه دارند دنبال راهی برای پیدا کردن شرکتی […]

Subscribe US Now