پول هات رو بزار جیبت استارتاپ با من


روش های ارزش گذاری استارتاپ
اغلب کارشناسان در حیطه ی کارآفرینی معتقدند که محاسبه‌ی ارزش مالی و ارزیابی کسب و کار بیشتر از اینکه یک علم باشد نوعی هنر محسوب می شود.
اگر شما نیز با ما هم عقیده اید باید گفت روش ارزش گذاری استارتاپ ها در حوزه هنرمندان جای می‌گیرد.با این حال کارآفرینان جهت کسب درآمد نیازمند ارزش گذاری استارتاپ خود هستند، از جهتی سرمایه‌گذاران برای ایجاد نقدینگی نیازمند محاسبه ارزش سرمایه خود هستند .
طبق بررسی های علمی نیم کره راست مغز اشخاص هنرمند فعالیت بیشتری دارد.قاعدتاً معروف بودن یک شخص کارآفرین و یک فرد سرمایه‌گذار موفق به دلیل وجود ذهن هنرمند خود نبوده است چون این شخص با نیم کره چپ مغز خود به فعالیت های کاری میپردازد ، ما در این قسمت سعی می کنیم با اطلاعاتی که به شما می دهیم راهنمایی های خلاقانه ای به افراد متفکر کشورمان که بیشتر از نیم کره ی چپ مغز شان استفاده می کنند ارائه دهیم.
1-شما پیرو بازار هستید

هنگامی که یک سرمایه گذار به شما میگوید ارزش استارتاپ شما 1 میلیون دلار است ، حرف او کاملا صحیح است و ارزش استارتاپ شما درواقع همان 1 میلیون دلار خواهد بود.ممکن است فکر کنید استارتاپ شما خیلی بیشتر می ارزد و یا دارایی های شناور شرکت شما بیشتر از این مبالغ می ارزد، حتی ممکن است مطالبات و درآمد کوتاه مدت شرکت شما بیش از این حرفا باشد اما بخاطر داشته باشید که اگر شما توانایی کسب درآمد بیش از 1 میلیون دلار از استارتاپ خود را نداشته باشید ، مجبور هستید تا آنچه را که بازار به شما تحمیل می کند را بپذیرید.
2-با تولید محصول یا ارائه خدمت با کیفیت می توانید ارزش واقعی کسب و کارتان را به بازار هدف نشان دهید
با توجه به مسائلی که در قسمت های قبل ذکر کردیم ، ممکن است که شما طرز ارزش گذاری استارتاپ خود را اعمال کرده باشید. بعد از انجام تمامی این فرایند ها اگر دوباره سرمایه گذار میزان ارزش استارتاپ تان را 1 میلیون دلار محاسبه کرد ، امکان دارد به این خاطر حرف هایی باشد ک خود شما به آنها زده باشید. طبق تعریفمان استارتاپ ها رزومه ی کارکرد مالی ندارند که بشود منطبق بر آن ارزش گذاری کرد. لذا این کاملا بستگی به شخص کارآفرین دارد که چگونه بتواند یک فرایند ارزش گذاری را بر اساس احتمالات مالی و مقایسه ها انجام می شود.
3-تنها با نقل و انتقالات اولیه شروع استارتاپ شما قادر به ارزش گذاری کسب و کارتان هستید
اگر استارتاپ شما سود دهی چندانی ندارد ، ممکن است ارزش بالایی هم نداشته باشد و این به این معناست که شما قادر نخواهید بود که سود مورد نظرتان را از این استارتاپ به دست بیاورید. بیشتر کسب و کار های حال حاضر به دلیل اینکه مشتریان محصولاتشان را یافت نمیکنند نمیتوانند فروش خوبی داشته باشند و حتی ممکن است با سود منفی مواجه شوند.با توجه به مسائلی که در بالا مطرح شد ، ما با ارائه ی چند ترفند به شما کمک میکنم که ضمن درک اهمیت محاسبه ارزش استارتاپ تان ، بتوانید در زمان مناسب آن را به سوددهی کافی برسانید.
– ابتدا مدت زمانی را که لازم است کسب و کار شما به سوددهی بیفتد را محسابه کنید.
* به یاد داشته باشید که کسب و کار های کوچک تر نسبت به کسب و کار های بزرگ تر مسیر و روند کوتاه تری را برای سودآوری طی میکنند.
– در مرحله ی بعد رقبای داخلی و خارجی کسب و کار خود را چک کنید و تحلیل کنید که کسب و کار شما چه مزیتی نسبت به دیگر رقبا دارد.
* تخمین بزنید که رقبای شما چه مدت زمانی را صرف کرده اند تا به مرحله ی سوددهی برسند. ( میزان درآمد و هرینه های احتمالی را محاسبه کنید )
– به خاطر داشته باشید که باید جامعه هدف و رفتار مصرف کننده را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید و از این طریق نیاز مصرف کننده را شناسایی کرده و مشتری های کسب و کار خود را داشته باشید.
برای درک بهتر این مطلب پیشنهاد می شود مقاله رفتار مصرف کننده را بخوانید.


درکل تخمین احتمال موفقیت ، تایم مناسب ، سرمایه کافی ، بررسی نیاز جامعه ، کیفیت کار تیمی و … از جمله عوامل موثری هستند که میتوانند در روند سوددهی استارتاپ شما نقش داشته باشند و به آن ارزش زیادی ببخشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ارزش استارتاپ من چقدره؟

اغلب کارشناسان در حیطه ی کارآفرینی معتقدند که محاسبه‌ی ارزش مالی و ارزیابی کسب و کار بیشتر از اینکه یک علم باشد نوعی هنر محسوب می شود.اگر شما هم بر این باورید ، باید بگوییم که احتساب ارزش استارتاپ در حوزه هنرمندان خاص قرار می‌گیرد. با این حال کارآفرینان به […]

Subscribe US Now