استارتاپ چیست؟

استارتاپ (startup)

استارتاپ مخفف عبارت (strat up company) است که به معنای شرکت تازه تاسیس و نوپا است.

استارتاپ کار‌و‌کسبی است که قبل از آن هیچ نمونه دیگری که به آن تشابه دارد در کشور و حتی دنیا وجود نداشته باشد.پس استارتاپ اولین بار توسط افراد یا شرکت‌ها راه‌اندازی می‌شود.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که استارتاپ فقط به کاروکسب مربوط نیست.استارتاپ

استیو بلنک  پروفسور داشنگاه استنفور، استارتاپ را یک سازمان می داند که باری پیدا کردن یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر و تکرار پذیر طراحی شده. استارتاپ ها اغلبا در پی این هستند که مدل تجاریشان ابتدا مقیاس پذیر باشد و بعد هم بتواند مشتریان زیادی را به خود جذب کنند.

گاهی ترکیب این دو مورد با یکدیگر می تواند باعث شکست استارتاپ شود به طوری که آمار های جهانی این را نشان می دهند که از هر 100 استارتاپ 90 تای آنها با شکست مواجه شده و از 10 تای باقی مانده فقط یک استارتاپ توانسته است به شهرت google و facebook و… برسد. می توان دلیل بیشتر این شکست هارا  عدم علاقه و عدم هیجان و همینطور عدم تمایل به موفقیت بیشتر در صاحبان کسب و کار است.

پس استارتاپ را می توان کار و کسبی تازه شکل گرفته نام برد که با هدف یافتن مدل کار و کسب راه اندازی می شود و هیچ تضمینی برای موفق شدن این استارتاپ وجود ندارد.

چگونه استارتاپی را آغاز کنیم

برای راه اندازی استارتاپ به سه بخش مهم باید توجه کرد:

  • محصولی را ایجاد مکنیم که مشتری ها به آن مشتاق و علاقه داشته باشند.
  • یافتن یک هم‌بنیان گذار.
  • کاهش حداقلی هزینه ها.

اکثر استارتاپ هایی که شکست می خورند به می‌‌توان گفت که در یکی از این 3 مورد ناموفق هستند. باید هنگامی که استارتاپی را راه اندازی می کنیم به این توجه که ما ایده خارق العاده ای احتیاج نداریم بلکه لازم است تکنولوژی جدیدی را به کاربران معرفی کنیم که در حال حاضر از آن برخوردار نیستند و باید نیاز کاربران را رفع کند.

 

 نکاتی در راه اندازی استارتاپاستارتاپ

  • خوب نگا کنید و ببنید دنیا چه چیز هایی کم دارد.
  • آنرا یادداشت کنید تا جزئیات ایده تان را فراوش نکنید
  • یک نمونه اولیه از آن بسازید.
  • نمونه خود را به همه نشان دهید و نظرشان را بپرسید.
  • روی هدفتان اسمترار داشته باشید چون شاید بار های اول موفق نشوید.
  • اگر احساس کردید نمونه شما موفق است یک یا چند شریک خوب پیدا کنید.
  • پس از توافقات با شرکا شرکت خود را ثبت کنید.
  • برای تامین انواع بودجه ها دنبال سرمایه گذار باشید.
  • هر چقدر نسخه اولیه شما نقص داشت آنرا شروع کنید و در ادامه را آن را تکمیل کنید.
  • با کاربران خود در ارتباط باشید تا نقص های خود را بهتر متوجه شوید.
  • در نهایت هم بعد از موفقیت در این پروسه می توانید شرکت خود را به اشخاص دیگری بفروشید یا سرمایه گذاران را متقاعد کنید تا با شما همکاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

5 چالش بزرگ استارتاپ ها

در چند سال اخیر استارتاپ‌ها در کشور ما رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته‌اند اما مانند هر کسب و کار دیگری برای رسیدن به قله موفقیت باید با مشکلات زیادی روبرو شده و با آنها دست و پنجه نرم کنند که معمولا این مشکلات به چالش های استارتاپ ها معروف […]
چالش استارتاپ ها

Subscribe US Now