تیم سازی در استارتاپ

یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی یک استارتاپ میتوان به تیم سازی در استاپ اشاره کرد که در این مرحله باید افراد مناسب برای ایده و هدف انتخاب بشن.اینروزا برای رقابت در بازار باید نیروی انسانی خلاق ، فعال و با انگیزه داشته باشی.

تیم روی موفقیت تاثیر داره؟؟

 success in startup

بزرگای علم مدیریت اعتقاد دارن نیروی انسانی عامل تمام موفقیتای سازمانا در آیندس. نمونش بعضی از شرکتای موفق در سطح بین المللی. این موضوع در استارتاپ به علت کوچک تر بودن مهم تره یعنی باید  تیمی ساخته بشه که همدیگه رو تکمیل کنن(نقص های یکدیگه رو بپوشونن) تا به هدف که رضایت مشتریه برسن.

نکات کلیدی در تیم سازی

نکات مهمی در این مورد وجود داره که در ادامه توضیح میدیم:

1-ارتباط

استارتاپ برای کسی که نمیتونه گروهی کار کنه جای خوبی نیست و استخدام اونا باعث جلوگیری از پیشرفت خودشون میشه و چون افراد در مجموعه به هم وابستن باعث جلوگیری از پیشرفت کل مجموعه میشه.

2-کشف توانایی و استعداد

کشف و پرورش توانایی ها باعث میشه هر فرد در بهترین حالت قرار بگیره و چون تعداد افراد در استارتاپ های نوپا کمه کوچکترین اشتباه در شناخت توانایی افراد میتونه مجموعه رو از موفقیت دور کنه.

3-تیم بروز

یکی از راه های موفقیت اینه که همیشه انگیزه و ذوق یادگیری وجود داشته باشه. یادگیری باعث میشه هر کدوم از اعضای تیم به روز باشه و حتی به دیگران اموزش بده.این مورد توی استارتاپا خیلی اهمیت داره چون یک کسب و کاره بروزه.

4-افراد قابل اعتماد

ممکن است شما همیشه هر روز بدنبال همکاری های جدید و جلسات مختلف باشید درنتیجه نمی‌تونین همیشه کارمندارو چک کنین.پس باید افراد قابل اعتمادی داشته باشین تا کارهارو به اونا بسپارین.که در این مورد میتونین به اونا بگین دوست دارین نتیجه‌ کار چی باشه و چطوری انجام بشه.

5-تعهد و وفاداری

افرادی وجود دارن که سخت تلاش می‌کنن و برای رسیدن به بهترین موقعیتا کار می‌کنن اما نمیشه به وفاداری اونا اعتماد کرد. دلیلش اینه که دنبال پیشرفتن ولی این کار برای شما یا کسب‌وکار نیست بلکه برای خودشونه انجام می‌دهند. شاید فکر کنین این روزا همه بفکر خودشونن و این طبیعیه اما همه چیز به وفاداری بستگی دارد.کارمندای وفادار که مسئولیت‌ خودشونوبه ‌طور کامل انجام میدن میشه بهشون تکیه کرد حتی در مشکلات و سختی ها.تعهد لازمه ولی کافی نیست.بهترین کارمندا کسایی هستن که تعهد و وفاداریو به یک اندازه دارن.

6-منسجم بودن

انسجام در استارتاپ معنیش این نیست که پوشه‌ و فایل های خوشگل و مرتب با برچسب‌های براق داشته باشید (اگر چه داشتن این چیزها همیشه خوب است). شما باید ساختار استارتاپ، عملکرد روزانه و روش‌ کار کردن خود را در نظر بگیره.

7-خلاقیت

مهم نیست چه استارتاپی دارید وقتی به موفقیت خود اطمینان داریدن ، تیم برای اومدن به دفتر کار انگیزه چندبرابر پیدا میکنن وهر روز پرانرژی تر میشن. انجام دادن این کار کاملا به شما بستگی داره. مثلا حضور در کارگاها، رویدادای شبکه‌سازی و جلسات طوفان فکری در شرکت و گوش دادن به نظرات انها، باعث پیشرفت می‌شود.

نتیجه گیری:تیم سازی و کلا وجود تیم یکی از نیاز های اولیه استارتاپ هاست و همینطور یکی از مهمترین عوامل در موفقیت کسب و کاره ، پس حتما به اون دقت کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گارگاه ارزش گذاری استارتاپ

کارگاه ارزش گذاری استارتاپ چیست؟ ناتوانی روش های قدیمی و رایج ارزش گذاری در محاسبه ارزش پنهان در شرکت های نوپای نکنولوژی محور باعث شده است تا موضوع ارزش گذار استارتاپ ها به دغدغه ای بزرگ در روند کارآفرینی و تامین مالی نو آوری تبدیل شود. ارزش گذاری استارتاپ به […]

Subscribe US Now