کار تیمی در استارتاپ

کار تیمی در استارتاپ
کار تیمی در استارتاپ

مقدمه

تاحالا این مثال ب گوشتون خورده که میگن ی دست صدا نداره؟؟همه ما این ضرب المثل قدیمی که کار گروهی را تشویق میکند رو شنیدیم
حالا باید ببینیم اصلا کار تیمی چیست؟ کار تیمی در عمل برقراری تعامل میان کارکنان درعین رعایت روابط حرفه‌ای کارکنان یک سازمان است.

کارتیمی به چند دسته کلی میشه تقسیم بندی کرد:
۱-کار تیمی سنتی: تیمی بر مبنای ساختار واضح و مشخصی تأسیس نشده است مثلا هنگام ناهار ب تبادلات کاری میپردازند.

۲-کار تیمی غیررسمی و عمومی: مبنای طراحیِ بیشترِ تیم‌های غیررسمی اهداف اجتماعی است

۳-کار تیمی شخصی محور: در تیم های شخصی محور هدف را شناسایی میکنن وهمه اعضا در راستای آن تلاش میکنند.میزان موفقیت در این گروه ها بیشتر است زیرا رابطه بین رئیس و نیرو ب چشم نمیخورد و از هرگونه پیشنهاد نو و خلاقانه ای استقبال میشود و اعضا فکر میکنند که مجموعه متعلق ب خودشان است
۴-تیم های حل مسئله و تیم های های رهبری: در کارهای تیمیِ از نوع رهبری دو گروه رهبری و حل مسئله وجود دارد. تیم‌های رهبری را گروهی از مدیران یا رهبران سازمان تشکیل می‌دهند که با هدف تشویق کارکنان به کار تیمی دور هم جمع شده‌اند. تیم‌های حل مسئله نیز به تیم‌های رهبری شباهت دارند، چرا که اعضای مختلف را به‌منظور حل مسائل سازمان دور هم جمع می‌کنند.

مزیت های کارهای گروهی:

۱-پرورش خلاقیت و یادگیری: وقتی افراد با هم در یک تیم کارمیکنند، خلاقیت رشد میکند ایده های ناب، زمانی به وجود می آیند که افراد به عنوان یک گروه، دیدگاه کهنه کار انفرادی، را کنار بذارند. ترکیب دیدگاه های منحصر به فرد هر یک از اعضای تیم، برای رسیدن به راه حل های فروش بیشتر، موثرتر است

۲-تقویت توانایی‌های افراد: کار کردن با یکدیگر به کارکنان اجازه می‌ دهد روی استعدادهای هم تیمی های خود پیشرفت کنند. در حالی که نقطه قدرت شما تفکر خلاق است، همکار شما ممکن است در کار سازمان‌دهی و برنامه ریزی خوب باشد. در اشتراک گذاشتن توانایی‌های خود با تیم درنگ نکنید. اغلب، دلیل اثربخشی کار تیمی این است که اعضای تیم برای عرضه استعدادهای فردی به یکدیگر تکیه میکنند.

۳- ایجاد اعتماد: با تکیه بر یکدیگر، اعتماد شکل میگیرد، و با کار گروهی روابط قویتری بین همکاران پدید می‌آید. با وجود اختلاف گاه به گاه، تیم کارامد، از کار با هم لذت می برند و گروه قوی تری به وجود می­‌آورند. زمانی که شما به همکار خود اعتماد می‌کنید، پایه و اساس یک رابطه پی ریزی شده و باعث میشود که درگیری های جزئی را تحمل کنید. اعتماد به هم تیمی‌ها، در شما احساس امنیت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود، ایده ها ظهور کنند.

۴- مهارت های حل اختلاف را یاد میگیرد: زمانی که با همدیگر یک گروه از افراد منحصر به فرد را تشکیل می‌دهید، وجود اختلاف، اجتناب ناپذیر است.زمانی ک اختلافی در گروه ب وجود می آید کارمندان ب جای انتقال ب مدیریت بین خودشال اخلاف را حل میکنند. یادگیری حل اختلافات، اولین مهارتی است که کارمندان می­‌توانند برای تبدیل شدن به مدیرانی کارآمد به کار گیرند.

۵- حس مالکیت را ترویج می‌دهد: پروژه های تیمی، کارکنان را تشویق میکند که از مشارکت خود احساس غرور کنند. مقابله با موانع و اجرای کاری موثر، باعث میشود اعضای تیم احساس رضایت کنند. تلاش در جهت دستیابی به اهداف شرکت، اجازه میدهد کارکنان احساس تعلق به شرکت داشته باشند. این امر وفاداری به وجود می آورد، که منجر به رضایت شغلی بیشتر در میان کارکنان می‌شود.

۶- تشویق ریسک پذیری سالم: کار کردن به عنوان یک تیم باعث میشود اعضای تیم ریسک پذیری بیشتری داشته باشند، زیرا آنها در صورت شکست، به حمایت کل گروه ایمان دارند. در مقابل، اشتراک گذاری موفقیت در تیم، تجربه ای دلچسب است.

در نتیجه کار تیمی در استارتاپ باعث موفقیت هر از اعضای مجموعه و ب صورت کلی موفقیت کل مجموعه میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رشد استارتاپ

استارتاپ چیست؟ با پیشرفت علم و تکنولوژی و فراگیر شدن فناوری ، استارتاپ ها جایگاه مهمی در حوزه  کسب و کار های کوچک و بزرگ پیدا کرده اند. به طور خلاصه می‌توان استارتاپ ها را به نوعی کارآفرینی مدرن و فعالیتی بر پایه فناوری قرار داد و اما هر کسب […]
رشد استارتاپ

You May Like

Subscribe US Now