استعداد فردی و کار تیمی در استارتاپ

افراد مختلف در جنبه های مختلف دارای سطوح استعدادی متفاوتی هستند. هر فرد در یک یا چند موضوع توانمندتر هستند و این موضوع در کار تیمی بسیار تاثیر گذار است البته این توانمندی ارتباط زیادی به استعداد آنها دارد.

استعداد فردی و کارتیمی

یک شاخص مهم در فرآیند تیم سازی و استارتاپ ها این است که وجود افراد مستعد در یک تیم تا چه میزانی می تواند در موفقیت آن تیم موثر واقع شود؟استعداد فردی و کار تیمی

تیم های دارای افراد مستعد معمولا کمتر از کار تیمی نتیجه می گیرند و تیم هایی بیشتر موفق می شوند که همه یکسان هستند. دلیل این موضوع هم این است که چنین افاردی معمولا علاقه خاصی به کار انفرادی دارند. آنها حاضر نیستند استعداد خود با بقیه تیم شریک شوند.

کار انفرادی

معمولا صاحبان ایده و افراد مستعدتر ، خود را نسبت به سایر افراد دیگر خاص و بالاتر می دانند. آنها توقع دارند که در تیم ها در راس امور باشند و نظر آنها همیشه مورد تایید باشد و کسی روی حرف انها حرفی نزند. چنین دیدگاهی باعث می شود تا سایر افراد تیم به انزوا بروند و تیم با مشکلاتی روبرو بشود.

نکته:

استارت آپ های ایرانی نشان داده است، تیم هایی که دارای افراد یکسان هستند و همه افراد به دنبال رشد در کنار یکدیگر هستند، موفقیت های بیشتری را بدست می آورند.

اگر قصد راه اندازی یک استارت آپ را دارید ، حتما این پست را بخوانید : تیم سازی در استارتاپ

استعداد استعداد فردی و کار تیمی

استعداد لازمه موفقیت است ولی کافی نیست. استعدادهای برتر در برخی از موارد ممکن است موجب شکست های بزرگی می شوند که معمولا با خسارت های روحی و مالی همراهند.

اگر شما یک فرد مستعد در یک زمینه خاص هستید توصیه میشود سعی کنید استعدادهایتان را مدیریت کنید. این کار میتواند به شما و تیم تان در حرکت روبه جلو کمک کند.

ارتباطات قوی در بکارگیری استعدادهای افراد

افزایش تعامل و شبکه سازی در یک تیم می تواند باعث بهبود ارتباطات گردد که این ارتباطات موثر می تواند موجب شناسایی و افزایش کارایی استعدادهای اعضای تیم شود.

مدعیان استعداد زیاد در تیم ها معمولا آغاز کننده جنگ هایی درون گروه میشوند.این افراد کار کردن انفرادی را به عنوان شیوه کاری خود در نظر می گیرند که باعث ایجاد یک نقطه ضعف میشود.

رقابت های غیر سازنده نه تنها نمی تواند انگیزه ها را تقویت کند بلکه برروی نتیجه کار تیمی به شدت تاثیر منفی می گذارد.

علم روانکاوی

علم روانکاوی میگوید افراد مستعد نیاز به توجه بیشتری دارند و عدم توجه و درک نیازهای انها به عنوان یک مخرب در کسب و کارها محسوب می شود.

مدیران ارشد باید این مشکل را کنترل کنند و از استعدادهای چنین افرادی به خوبی و درجای خود استفاده کنند و همزمان جلوی تک روی انها را هم بگیرند.

سخن آخر …

امروزه استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا بیش از هرچیزی به هماهنگی در امور روزمره خود نیاز دارند. این هماهنگی ها تنها با کمک و همدلی تمامی اعضا در تیم های کوچک ایجاد می شود.

از آنجا که چنین تیم هایی که دارای ساختار سازمانی پیچیده ای نمی باشند، باید با خود کنترلی به خوبی آشنا باشند و همواره تک روی و ریزش نیرو، از بزرگترین مشکلات در فعالیت های استارتاپی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

معرفی 4 کتاب در زمینه استارتاپ

در این مطلب به بررسی و معرفی 4 کتاب در زمینه استارتاپ میپردازیم و درباره اهمیت و تاثیر مطالعه بر رسیدن به موفقیت چه فردی و چه کلی توضیح میدهیم. مطالعه تنها راه میان بُر برای موفقیت است ، یکی از راه های حصول اطمینان از پیشرفت شخصی و کاری […]
معرفی 4 کتاب در زمینه استارتاپ

Subscribe US Now