معرفی 4 کتاب در زمینه استارتاپ

در این مطلب به بررسی و معرفی 4 کتاب در زمینه استارتاپ میپردازیم و درباره اهمیت و تاثیر مطالعه بر رسیدن به موفقیت چه فردی و چه کلی توضیح میدهیم.موفقیت استارتاپ ها

مطالعه تنها راه میان بُر برای موفقیت است ، یکی از راه های حصول اطمینان از پیشرفت شخصی و کاری مطالعه ی زیاد است. افراد موفق علاقه مفرطی به خواندن کتاب دارند ، مطالعه مداوم به آن ها کمک می کند تا دانش خود را بروز کنند ، جهان بینی و دور نمای فکری خود را گسترش دهند و عقاید خود را به چالش بکشند.

۱-مدیریت  بازی ذهنی (Managing the Mental Game) مؤلف: جِف باسمعرفی 4 کتاب در زمینه استارتاپ

 

جف باس نویسنده این کتاب افسر سابق نیروی دریایی است ، او با کمک متودولوژی های تمرینات ذهنی ، چگونگی افزایش اعتماد به نفس ، شهامت و بردباری و همچنین نحوه رسیدن به مراحل بالاتری از موفقیت را می آموزد.

کتاب مدیریت بازی ذهن حاوی تمرینات سودمندی است که به شما چگونگی مدیرت آشفتگی ها و استرس ها را یاد می دهد و کمک می کند که در شرایط دشوار و پرفشار آرامش خود را حفظ کرده و منطقی تصمیم بگیرید. جف باس در این کتاب اعتقاد دارد که استرس یک بازی ذهنی است ، و به شما کمک می کند که از افتادن در دام این بازی اجتناب کنید و با استفاده از روش هایی افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید.

کاربرد کتاب : مدیریت استرس و مشکلات ، تصمیم گیری در شرایط دشوار ، مقابله با افکار منفی

 

2.کتاب “هفته کاری ۴ ساعته: فرار از ۵ تا ۹ ساعت کاری، در هر کجا که باشید، به ثروتمندان جدید بپیوندید”

معرفی 4 کتاب در زمینه استارتاپ

این کتاب توسط Timothy Ferriss تحت عنوان The 4-Hour Workweek: Escape 9-5, Live Anywhere, and Join the New Rich نوشته شده است.

Ferriss در کتاب خود بیان داشته که چگونه می‌توان درآمد سالانه ۴۰هزار دلاری با ۸۰ ساعت کار در هفته را به ۴۰ هزار دلار درآمد در هر ماه تنها با ۴ ساعت کار در هفته رساند.

شاید این مساله به نظر غیر ممکن بیاید. در واقع منظور او از انتخاب این عنوان برای کتاب خود این بوده است که چگونه می‌توان زمان خود را تاثیرگذارتر و مفیدتر سپری کرد. شما به کمک این کتاب می‌توانید برای تمام لحظات خود در طول روزهای مختلف هفته استراتژی داشته باشید و بیشترین بهره را از زمان ببرید.
به عقیده Ferriss یک کارآفرین نمی‌تواند با زیاد کار کردن زندگی کند. این کتاب شاید باعث شود که شما کمتر اما هوشمندانه‌تر کار کنید و دست‌آوردهای بیشتری به دست آورید و حتی بتوانید یک کسب‌وکار استارتاپی به راه بیاندازید.

متاسفانه این کتاب هنوز به فارسی ترجمه نشده است ولی شما می‌توانید نسخه انگلیسی آن را از فروشگاه های آنلاین معتبر انجام تهیه کنید.

3- نوپای ناب

معرفی 4 کتاب در زمینه استارتاپ

کتاب نوپای ناب طرز فکر شما را درمورد کارآفرینی تغییر می‌دهد. نوپای ناب که به سی زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است، پرفروش‌ترین کتاب سال 2013 آمازون در بخش کارآفرینی بوده‌است. نوپای ناب به شما می‌آموزد یک کسب و کار موفق فقط نتیجه یک ایده عالی نیست. یک تیم فوق‌العاده به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت کسب و کار شما شود. کارآفرینی یعنی یاد گرفتن مداوم و عملی کردن چیزهایی که یاد گرفته‌اید. ایجاد مدل‌های کسب و کار پیچیده را رها کنید. نوپای ناب به شما یاد می‌دهد که چشم‌اندازهای خود را به صورت مستمر آزمایش کنید و پیش از این‌که دیر شود، خود را با شرایط جدید تطبیق دهید. اریک رایس کتاب نوپای ناب را براساس بررسی‌های فراوان در زمینه کسب و کار نوشته‌است. راه‌کارهای این کتاب عملی و کاربردی هستند. کتاب نوپای ناب اشتباه‌هایی که باعث می‌شوند استارتاپ‌ها شکست بخورند را به شما نشان می‌دهد و سپس راه‌کارهای موفق شدن را آموزش می‌دهد.

 

 

 

4- «اصل دیلبرت» نوشته اسکات آدامز

معرفی 4 کتاب در زمینه استارتاپ

این کتاب کارآفرینی یکی از بهترین و البته خنده‌دارترین کتاب‌هایی است که در حوزه کسب‌وکار نوشته شده است. اسکات آدامز، نویسنده و کاریکاتوریست این کتاب، به جزئی‌ترین بخش‌های دنیای کسب‌وکار اشاره کرده و به پوچی‌هایی که در آن اتفاق می‌افتد پرداخته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

انواع مدل رشد استارتاپ

یکی از گام‌های مهم برای مدیران استارتاپ، انتخاب یک مدل رشد استارتاپ است. به طور کلی 4 روش اصلی برای رشد پایدار یک استارتاپ وجود دارد که عبارت‌اند از: حرف‌های دهان به دهان اثر جانبی استفاده از محصول تبلیغات تامین اعتبار شده تکرار خرید مشتریان فعلی در این مطلب سه […]
چیزی بسازید که مردم به ان احتیاج دارند

Subscribe US Now