موفقیت استارتاپ ها

تنها عامل موفقیت استارتاپ هایی که بدون سرمایه های کلان خیلی زود رشد می کنند در مدل اجرای آنهاست! شاید برای شما هم جالب باشد که می توان قبل از اجرای یک پروژه و سرمایه گذاری های کلان با اجرای آن پروژه به شیوه ای خاص از نتایج نهایی تا حد بسیار زیادی مطلع شد.

در این مطلب به همین موضوع پرداخته شده است و پیرامون مدل خاصی از راه اندازی استارت آپ ها مطالب بسیار مفیدی ارائه شده است.

استارتاپ موفق

1.برند خود را به درستی نمایش دهید.

یک استارت آپ موفق معمولا برنامه ریزی شده تا ورودی های جدید را جذب کند و درنتیجه مشتریان را افزایش دهد .
اشتباه فاجعه آمیز صاحبان این استارت آپ ها این است که تا زمان سود دهی، تجارت خود بر روی روابط عمومی و کمپین های تبلیغات رسانه ای سرمایه گذاری نمی کنند.

چاپ چند مقاله در رسانه های معتبر نه تنها استارت آپ شما را به نمایش گذاشته و کابران هدف (کاربرانی که به محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما علاقه دارند ) را به سمت وب سایت شما می آورد بلکه ورودی های جدید را به سمت تجارت شما آورده ، چرخه ی خرید شما را کوتاه کرده و اعتبار و اعتماد را برای برند شما ایجاد میکند.

شرکت در تعدادی از کنفرانس ها و رویداد های مرتبط نیز یک روش مناسب برای بازاریابی حضوری است که سبب ایجاد چشم انداز صحیح برای افراد تاثیر گذار می شود که در نتیجه سبب تایید محصولات شما توسط این افراد خواهد شد .

اما در این میان از تبلیغات هدفمند مانند تبلیغات در گوگل یا فیسبوک و بینگ غفلت نکنید، این امر کمک می کند تا در بازه ی کوتاه مدت تری پروژه ی بازاریابی خود را استارت زده و با پیگیری کمپین های تبلیغاتی خود بازار و مشتریان هدف را شناسایی نموده تا برنامه ریزی دقیق تری نسبت به قبل داشته باشید.

2.استارتاپ به معنای عدم استفاده از تجربیات دیگران نیست.

اشتباه فاجعه آمیز صاحبان این استارت آپ ها این است که تا زمان سود دهی، تجارت خود بر روی روابط عمومی و کمپین های تبلیغات رسانه ای سرمایه گذاری نمی کنند.

چاپ چند مقاله در رسانه های معتبر نه تنها استارت آپ شما را به نمایش گذاشته و کابران هدف (کاربرانی که به محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما علاقه دارند ) را به سمت وب سایت شما می آورد بلکه ورودی های جدید را به سمت تجارت شما آورده ، چرخه ی خرید شما را کوتاه کرده و اعتبار و اعتماد را برای برند شما ایجاد میکند.

شرکت در تعدادی از کنفرانس ها و رویداد های مرتبط نیز یک روش مناسب برای بازاریابی حضوری است که سبب ایجاد چشم انداز صحیح برای افراد تاثیر گذار می شود که در نتیجه سبب تایید محصولات شما توسط این افراد خواهد شد .

اما در این میان از تبلیغات هدفمند مانند تبلیغات در گوگل یا فیسبوک و بینگ غفلت نکنید، این امر کمک می کند تا در بازه ی کوتاه مدت تری پروژه ی بازاریابی خود را استارت زده و با پیگیری کمپین های تبلیغاتی خود بازار و مشتریان هدف را شناسایی نموده تا برنامه ریزی دقیق تری نسبت به قبل داشته باشید.

3. از تکنولوژی های جدید استفاده کنید

اگرچه استارت آپ در تعریف کاربردی خود به معنای معرفی یک تجارت با تکنولوژی جدید است اما بسیاری از بنیانگذارن، این امر حیاتی را فراموش کرده و از هیچ نوع تکنولوژی جدیدی برای معرفی تجارت خود استفاده نمی کنند . شما باید در ابتدا تکنولوژی های جدید را شناسایی کرده و در نهایت راهی برای افزودن آن ها به تجارت خود پیدا کنید. به طور مثال ارز های دیجیتال را در نظر بگیرید ، مهم نیست که کسب و کار شما چیست ، شما میتوانید حتی در لیزینگ خودرو این امکان را ایجاد کرده تا کاربران شما با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت را انجام دهند در این صورت می توانید این امر را با عنوان تکنولوژی جدید در کنار تجارت خود به اطلاع عموم برسانید.

در مورد فناوری های جدید دیگر همانند هوش مصنوعی ،گفتار مصنوعی و … اطلاعات کسب کرده و آن ها را وارد کسب کار خود کنید.

استارت آپ ها یک شبه برای شما موفقیت و سرمایه نمی آورند برای این کار باید آستین های خود را بالا زده و شروع به کار کنید به غیر از ایده ها ، تحقیقات بازار، طراحی ، توسعه ، راه اندازی و … باید از استثنایی بودن استارت آپ و سناریوی منحصر به فرد آن اطمینان حاصل کنید. همچنین برقراری تعادل بین سئو ، تبلیغات کلیکی و رسانه های اجتماعی امری بسیار مهم است که در موفقیت و یا حتی عدم موفقیت استارت آپ شما تاثیرگذار می باشد.

برای موفقیت شما باید استارت آپ خود را از رقبای خود مجزا کنید ، یاد بگیرید چه چیزی را در کجا ، چه زمانی و برای چه شخصی بیان کنید. اگر ایده شما آن است که استارت آپ را ایجاد کرده تا افراد خود به سمت تجارت شما بیایند باید بگویم این ایده نه برای شما و نه برای هیچ فرد دیگری کار ساز نخواهد بود. برای موفقیت، افراد را از طریق کانال های اجتماعی و آگاهی بخشی به مصرف کنندگان و استفاده از تکنولوژی های تبلیغاتی به سمت خود جذب کنید.

یک نمونه از استارتاپ های موفق:دیجی کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کار تیمی در استارتاپ

مقدمه تاحالا این مثال ب گوشتون خورده که میگن ی دست صدا نداره؟؟همه ما این ضرب المثل قدیمی که کار گروهی را تشویق میکند رو شنیدیم حالا باید ببینیم اصلا کار تیمی چیست؟ کار تیمی در عمل برقراری تعامل میان کارکنان درعین رعایت روابط حرفه‌ای کارکنان یک سازمان است. کارتیمی […]

Subscribe US Now