5 دلیل موفقیت استارتاپ ها از زبان بیل گراس

‌در موفقیت یک استارتاپ عوامل مهمی دخیل هستند. در این مقاله مهم‌ترین دلایلی که به موفقیت استارتاپ کمک می‌کنند را از زبان بیل گراس توضیح می‌دهیم. آقای بیل گراس استارتاپ‌های زیادی را تاسیس و آن‌ها را براساس پنج عامل کلیدی تحلیل و بررسی کرده و اهمیت هر کدام از گزینه‌ها را در موفقیت یک استارتاپ بیان می‌کند.

زمان‌بندی

بزرگترین عاملی که موفقیت یک استارتاپ را تعیین می‌کند زمان‌بندی آن است. ممکن است برخی فکر کنند که ایده یا اجرای آن برای موفقیت یک استارتاپ بسیار مهم‌تر از زمان است. با این‌حال زمان‌بندی راه اندازی و معرفی شرکت شما به عموم به همان اندازه مهم است، شاید کمی بیشتر.
همچنین باید بفهمید جهان برای ایده شما آماده‌ است یا خیر.

سناریویی وجود دارد که در آن به سادگی می‌تواند برای یک ایده زود باشد، به این معنی که دنیا باید به آن عادت کند. زمان‌بندی می‌تواند بی‌نقص باشد اما اگر رقبای زیادی در بازار وجود داشته باشند ممکن است دیر شود.

 

 

تیم و اجرای ایده

یک تیم خوب که می‌تواند یک ایده را به خوبی اجرا کند دومین عامل موفقیت یک استارتاپ است. همچنین یک استارتاپ باید با موقعیت‌های مختلف سازگار و به شدت پویا باشد تا مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای را که به شما تحمیل می‌شوند را حل کند. کارگروهی توانایی برخورد با شرایط پیش‌بینی نشده موجود در مسیر است. این ویژگی به طور خاص زمانی مورد آزمایش قرار می‌گیرد که مشتریان از محصول یا سرویس شما استفاده کرده و به روش کاملا متفاوتی نسبت به آنچه که پیش‌بینی شده بود، واکنش نشان دهند.

 

ایده

بسیاری از استارتاپ‌ها براساس یک ایده هستند و از صمیم قلب آن را پرستش می‌کنند. در حالی که ایده یک ضرورت برای راه‌اندازی استارتاپ و اجرای یک هدف در ذهن است، سومین چیز بعد از زمان و یک تیم خوب است. می‌توان نمونه‌های متعددی از استارتاپ‌ها را پیدا کرد که ایده‌های بزرگی در هسته شان داشتند اما نتوانستند موفق شوند. بسیاری از این استارتاپ‌ها به دلیل زمان بندی نامناسب خود شکست خوردند.

 

مدل کسب و کار

در حالی که داشتن یک مدل کسب وکار مهم است، یک استارتاپ می‌تواند بدون آن دوام بیاورد. با این حال استثناهایی برای این مورد وجود دارد. به عنوان مثال یوتیوب به عنوان یک پلتفرم اشتراک ویدیویی آنلاین، ساده بدون هیچ مدل درآمدی شروع شد. با این حال، سازندگان آن متوجه تقاضا برای محصول خود شدند و به طور پیوسته ویژگی‌هایی را ارائه می‌دادند که به آنها کمک می‌کرد تا از خدمات خود درآمد کسب کنند. برای موفقیت استارتاپ، مدل کسب وکار می تواند در مرحله بعدی اضافه شود، زمانی که مشتریان شما خواستار چیزی هستند که باید ارائه دهید.

 

بودجه

اگر شما استارتاپی هستید که برای ورود صحیح به بازار خود را به درستی برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کرده، یک تیم خوب و یک ایده عالی دارید؛ بدست آوردن بودجه کافی چندان کار سختی نیست. بسیاری از شرکت‌ها موفق به تأمین بودجه زیادی هستند و اگر می دانید با چه کسی ارتباط برقرار کنید و از کجا جستجو کنید، گرفتن بودجه سنگین کار سختی نیست.

 

 

برای دیدن منبع اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ارزش گذاری استارتاپ ها

مقدمه برای درک صحیح تر ارزش گذاری استارتاپ ها ابتدا بیایید ببینیم معنی ارزش گذاری به چه معناست. ارزش گذاری یکی از مهم‌ ترین ارکان علم مالی است، به همین دلیل روش‌های زیادی برای ارزش گذاری دارایی‌ها و شرکت‌ها در طول زمان به وجود آمده است. حالا که معنی کلمه […]

Subscribe US Now