مشاوره و سرمایه گذاری در استارتاپ ها

karamoozi

 

مشاوره راه اندازی استارتاپ ( startup ) نیازی است که گاه جدی گرفته نمی شود. قبل از راه اندازی یک استارتاپ ، لازم است که تمام مسیر زیر نظر یک مشاور با تجربه طی شود تا از هرگونه اشتباه که می تواند منجر به خسارت یا شکست گردد، جلوگیری شود.

طراحی و سازماندهی یک طرح کسب و کار – بیزنس پلن (Startup Business Plan) استارتاپی خوب و قوی که بتواند مفاهیم استارتاپ شما را توضیح داده و جزئیات آنرا در قالب یک طرح تجاری قابل ارائه به جامعه سرمایه گذاران به رشته تحریر درآورد.

یک مشاور استارتاپ یا مشاور کسب و کار نوپا، ضمن تسهیلگری در یافتن راهکارها، به تیم استارتاپی کمک می کند تا ایرادات خود را یافته و از بین انتخاب هایی که در زمینه های مختلف دارند، بهترین را برگزینند.

البته با مشاوره راه اندازی کسب و کار نمی شود تضمین کرد که حتما به موفقیت صد درصد می توان رسید. با این حال، اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید، باید بگویم که متاسفانه احتمال شکست طرح شما بسیار بالاست.

نیمی از استارتاپ ها در همان سال اول شکست می خورند. پس پیشاپیش به شما هشدار می دهم که مراقب باشید ورشکستگی سراغ شما هم نیاید. بنابراین اکیدا توصیه می کنم قبل از شروع چنین کار خطیری، حتما مشاوره راه اندازی استارتاپ درخواست کنید یا حداقل به صورت تلفنی نیم ساعت مشاوره استارتاپ بگیرید تا جلوی اشتباهاتتان از قبل گرفته شود.

 

مزایا استفاده از مشاوره

در سرمایه گذاری دو گروه وجود دارد اول کسانی که سرمایه دارند و به دنبال یک حوزه پر بازده برای سرمایه گذاری هستند و دوم کسانی که صاحبان کسب و کار نوپا هستند و به دنبال سرمایه گذار برای کسب و کار خود هستند. هر دو دسته میتوانند با کمک مشاوره راه خود را انتخاب کنند. مشاوره جذب سرمایه میتواند در یک یا چند مورد زیر به شما کمک کند
۱.انواع روش‌های جذب سرمایه
۲.سرمایه‌گذاری جمعی
۳.ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها
۴.سرمایه‌گذاری خطرپذیر
۵.گرفتن تسهیلات و وام
۶.صندوق‌های وی‌سی

استارتاپ شما دقیقا چیست و چه مسئله ای را حل می کند؟

تحلیل و توسعه استارتاپ شما به طوری که عمیقا درک کنید که دقیقا نیاز بازاری که هسته استارتاپ شما آنرا کشف کرده است چیست و ارزش قابل ارائه شما به چه صورت است و همچنین چه بازاری را پوشش می دهید. مخاطبان شما چه افرادی هستند و چکونه باید آنها را توصیف کنیم. در واقع در این بخش، آنچه که در ذهن خود از استارتاپتان داشته اید شفاف تر می شود.

ارائه قوی از استارتاپ

راهکارهای داشتن یک ارائه یا Pitch خوب و قابل قبول برای داور، سرمایه گذار یا افرادی که قرار است به تیم شما بپیوندند. یک پیچ خوب و یک ارائه قوی که بتواند استارتاپ و جزئیات آنرا به خوبی بیان کند، کمک بسیار زیادی به جذب نیروی انسانی و هم تیمی کرده و همچنین به راحتی سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری در استارتاپ شما قانع می کند.

یافتن یک مسیر خوب برای جذب سرمایه

بسیاری از موسسین استارتاپ ها، جذب سرمایه را یکی از راه های سریع و قوی برای توسعه و گسترش کار خود می دانند که البته همینطور هم هست. اما اینکه چگونه یک سرمایه گذار را پیدا کنیم، چگونه او را قانع کنیم و چطور توافقی با او داشته باشیم، سوالاتی است که دائما در ذهن بنیانگذاران استارتاپ ها می گذرد.
بیافزایند.

مشاوران استارت آپ ها

متخصصینی هستند که درتمامی حیطه کاری وحوزه های کسب وکار راه پیدا کرده وبخش های مهمی از راه اندازی وپیش برد یک
کسب وکاررا برعهده دارند.
مشاوره درزمینه استارتآپ ها روز به روز درحال افزایش وگسترش است چرا که ایده پردازی،طراحی وساخت استارت آپ هانیز
یک بحث داغ وبه روز دردنیای کسب وکار وتجارت شده است.
مهم ترین فعالیتی که مشاوران استارت آپ ها انجام میدهند ایده پردازی وارائه شیوه های نوین برای بهبود یک کسب وکار نوپا است.

ویژگی های مشاوران استارت آپ

1-اولین خصوصیت آنهادانش به روز وتخصصی بودن آنهادرکسب وکار موردنظراست .
2-شناخت آنها ازفضای مجازی واپلیکیشن های مختلف اسن
3-سومین مسئله عدم موفقیت وشکست استارت آپ ها است که مشاوران باید به آن دقت کنندزرا درغیر اینصورت خسارت زیادی به
فرد پدید آورنده استارت آپ وارد میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ارزش گذاری استارتاپ

ارزش گذاری استارتاپ تعریف startup: یک سرمایه گذاری به شکل کار افرینی است که در ان شرکت نوپا ایده ای جدیدی برای کسب کار اراعه میدهد.شرکت های نوپا محصولی مبتنی برایده هایی ریسک پذیرهستد که مدل کسب کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان درحد فرض است. (risk factor summation method […]

Subscribe US Now