همین استارت آپ چند؟

یکی از راه های نوین و کارآمدی که امروزه استفاده می شود روش ارزش گذاری ارزش منصفانه بازار است.
برای خرید یک کالا با توجه به نیاز و کارایی مقدار مبلغی پرداخت می شود که همین طور برای ارزش گذاری در یک استارت آپ نیاز به فاکتور های خاص خودش را دارد یکی از مزیت های این روش این است که می توان در طی دوره های مختلف از روند استارت آپ به این روش روی آورد و ارزش گذاری استارت آپ را انجام داد و همچنین موارد ریز و پیچیده چشم پوشی می شوند بلکه تنها با تخمینی از روند کلی استارت آپ به بعد کلی از ارزش و درامد زایی آن می شود پی برد.
شایان ذکر می باشد که در جلسات تحت بندنویسی قرارداد ها و معاملات دو طرفین یک قرارداد این عدد گذاری نمی تواند دقیق و به جا باشد.
در این بین می توان به روش ارزش گذاری جریان های نقدی تنزیل شده هم سری زد که مورد علاقه بیشتر شرکت های سهامی عام و همین طور تمامی نقل و انتقالات مالی فعلی و همین طور پیش بینی درآمد ها و خرج ها تا سه تا پنج سال برآورد شود و با در نظر گرفتن نرخ نزول درست می توان جریان های مالی استارت آپ و سرمایه آن را بدست آورد.
در این روش که معمولا برای کسب و کار هایی که مراحل ابتدایی کار خود را پشت سر گذاشته اند و وارد دوره ای از پیشترفت شده اند مورد استفاده قرار می گیرد البته به مدل کسب درامد و روش گردش مالی استارت آپ هم باید توجه ویژه ای کرد که این نوع از ارزیابی را از سایر روش ها متمایز کرده است ولی باید این نکته را در نظر داشت که محاسبه و ارزیابی در این روش نیازمند بررسی های موشکافانه ای اعم از موارد تاریخی و گردش های دقیق مالی سازمان است.
نوعی دیگر از ارزیابی به روش ارزیابی شیکاگو وجود دارد که با عنوان خطر پذیر از آن در مقالات کسب و کار ذکر شده است که سه شاخش(پیروزی، ادامه حیات ، شکست) مورد بررسی قرار گرفته شده و برای هر سناریو پیشامد هایی نیز در پی خواهد گرفته شد که محاسبه این سه ارزش ما را به یک عدد سه رقمی میرساند که می توان از روش قبلی هم به خصوص بخش جریان های نقدی تنزیل استفاده کرد.
شایان ذکر است که در این روش هم باید به ریز نکات موارد قبل توجه کرد و شاخص های ارزیابی باید قابل اجرا و در دسترس باشند و دقیق که اطلاعات پردازش شده به صورت کار آمد قابل استفاده باشند.
در این بین می توان به شخصی مراجعه کرد که در این حوضه با تجربه و دقیق عمل کرده تا بتوان استارت آپ خود را به صورت قابل اطمینان ارزش گذاری کرد تا مشکلی در روند پردازش صورت نگیرد.

ارزش گذاری استارتاپ
inbound marketing نگارنده و بازنویسی ملیکا مستور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

محاسبه جیب پول استارت آپ شما

ارزش گذاری استارت آپ ها در معنای تعریفی کلمه ی استات آپ به حوزه های اپ و برنامه نویسی اشاره می شود . امروزه استارتاپ های مختلف و جالبی پدید آمده شاید در چند سال اخیر که بیشتر استارتاپ ها حول محور فناوری و طراحی و ساخت اپ بازار را […]

Subscribe US Now